Yukampus
Yukampus pengguna blogger pengumpul blog zombie untuk YuKampus, OmXiaomi, JuruKristen, OppoDito, BroSamsung

Kenapa Yudas Mencium Yesus Kristus

Sekali lagi Yesus memanggil kedua belas murid itu, dan berkata. "Sekarang kita pergi ke Yerusalem dan Anak Manusia akan diserahkan (paradothēsetai) kepada imam-imam kepala dan ahli-ahli Taurat, dan mereka akan menjatuhi Dia hukuman mati dan pulangan (paradōsousin) dia bangsa-bangsa yang tidak mengenal Allah, dan dia akan menjadi kiasan, diludahi, dipukul dan dibunuh, dan selepas tiga hari bangkit semula "(Markus 10: 32-34).


Dengan tiga notis ini, bersamakristus.org murid-murid, termasuk Judas Iskariot, jelas tahu bahawa Yesus akan diserahkan kepada orang Yahudi, dan gugur (ini berkata dalam Markus 3: 6), dan di tangan rakyat dia atau dia akan dibunuh. Tetapi murid-murid tidak faham atau tidak dapat menerima bahawa Yesus mempunyai untuk mengalami semuanya. Saw penderitaan dan kematian seperti yang dikehendaki oleh Allah sendiri (dei), "untuk bersamakristus.org memberikan nyawa-Nya menjadi tebusan bagi banyak" (Mark 10:45; cf. 1 Kor 15: 3-4).

Dua hari sebelum Paskah dan hari raya makan roti yang tidak beragi, orang Yahudi berkomplot untuk membunuh lagi berpura-pura Jesus:

Imam-imam kepala dan ahli-ahli Taurat berusaha untuk menangkap dan membunuh Yesus dengan diam, mereka berkata: "Jangan pada waktu perayaan, kerana tidak ada kegemparan di kalangan rakyat." (Mark 14: 1-2)

Kemudian beliau menyertai makan Paskah dengan murid-murid beliau adalah adegan ini:

Kerana mereka duduk dan makan, Yesus berkata, "Saya memberi jaminan kepada anda bahawa salah satu kamu akan menyerahkan (paradōsei) I, orang yang makan dengan Aku." Maka sedihlah hati mereka dan seorang demi seorang berkata, "Am I, ya Tuhan?" Beliau berkata:. "Satu Ia adalah satu daripada dua belas, yang mencelupkan roti bersamakristus dalam satu pinggan dengan Aku Anak Manusia berjalan seperti yang ada tertulis tentang Dia, akan tetapi celakalah orang yang olehnya diberikan Anak Manusia (paradidotai) adalah lebih baik .. untuk lelaki tidak dilahirkan "(Markus 14: 18-21)

Yesus tahu dia telah dikhianati oleh seorang daripada dua belas, pelajar basah di dalam bekas dengan dia. Keadaan itu mencelupkan roti. Tidak seperti pelajar lain, Marcos pembaca tahu terlebih dahulu bahawa ia akan membentangkan pelajar Mark 14 yang: 10-11, dan ini telah dibuktikan kemudian, ketika ia tiba di tempat kejadian di taman Getsemani, Judas Iscariot, cara Yesus pelajar, dalam Markus 14: 10- 11 menyatakan bahawa Yahudi berjanji untuk rasuah gaji kepada Yudas:

Kemudian Yudas Iskariot, salah seorang dari kedua belas murid itu, kepada imam-imam kepala, untuk mengkhianati (Paradou) kepada mereka. Mereka sangat gembira mendengarnya, dan berjanji untuk memberikan uang kepadanya. Beliau memohon peluang untuk mengkhianati Jesus (Paradou).

Pada hari raya itu sendiri, yang sekali lagi menegaskan bahawa penderitaan dan kematian adalah kehendak Tuhan ( "seperti yang ada tertulis tentang dia"). Tetapi Mark hadiah Yesus mengutuk pelajar yang akan terima adalah: ".. Celakalah orang yang olehnya Anak Manusia akan diserahkan akan menjadi lebih baik bagi orang itu tidak dilahirkan https://bersamakristus.org" Kritikan dan hukuman itu kemudian meletakkan Judas Iskariot sebagai orang yang terlibat dengan stigma yang buruk di antara kedua belas murid-murid Yesus, dalam seluruh sejarah agama Kristian. Orang mungkin bertanya, bukan Yudas Iskariot telah menjadi asas kepada memenuhi Kitab Suci, melakukan kehendak Allah, dan Yesus menyerahkan kepada orang Yahudi? Terdapat, oleh itu, yang dilahirkan bagi maksud itu; di bawah.

https://www.myminifactory.com/users/digibaru
https://www.myminifactory.com/it/users/digibaru
https://www.myminifactory.com/fr/users/digibaru
https://www.myminifactory.com/de/users/digibaru
https://www.myminifactory.com/es/users/digibaru
 

Yukampus
Yukampus  pengguna blogger pengumpul blog zombie untuk YuKampus, OmXiaomi, JuruKristen, OppoDito, BroSamsung

Comments